img-11-new.jpg
020 567 30 90 Onbezorgde mobiliteit 24/7 Contact

DEEL DEZE PAGINA

FacebookTwitterGoogle+EmailPrint

Volkswagen Touareg: is dat de juiste weg..?

Het mooie van een Touareg is, dat je jezelf eigenlijk niet hoeft af te vragen of je op de juiste weg zit; al moet je zoals Hannibal de Alpen over (of zoals de Touaregs dwars door de woestijn…), deze über-Volkswagen brengt je in vrijwel alle omstandigheden op uiterst gerieflijke wijze overal naartoe. Je zou de nieuwe Touareg zelfs min of meer als de vervanger van de Phaeton kunnen beschouwen. Enorme, luxueuze SUV’s zijn thans helaas de norm in kringen waar sociale acceptatie er niet toe doet. De Cayennes, Bentayga’s en Urussen zijn bijkans niet aan te slepen. Er is alleen een klein probleempje met de (hele) dikke diesels die dergelijk mastodonten doorgaans aandrijven. Vooralsnog is de Touareg daarom leverbaar met de relatief bescheiden 3.0 TDI’s (231 of 286 pk) en daarmee ben je uiteraard uitstekend bediend. Béter in elk geval dan met de viercilinder diesel bijvoorbeeld in de Volvo XC90 (je weet wel, die SUV voor mensen die pretenderen weinig om auto’s, maar vooral om de veiligheid & het milieu te geven). Om meteen maar een andere nogal voor de hand liggende concurrent van deze Touareg mee te nemen in de overwegingen: de Audi Q7 is toch nog wel aanzienlijk protseriger/aanstelleriger dan de Touareg. Een beetje zoals het verschil tussen Audemars-Piguet en een IWC-horloge…

Bootje mee op vakantie!
Okay, we zijn dus niet bepaald op de goede weg met grote/zware/dure auto’s als de Touareg (vanaf 90k). Maar om dat te vergeten neem je gewoon lekker je bootje mee op vakantie (een Riva Aquarama of zo, om te laten zien dat je heus wel smaak hebt). Dat kan, omdat je 3500 kg mag trekken met een Touareg. Moet je de portemonnee nog trekken in verband met opties waar je ‘absoluut niet zonder kunt’? Jazeker, je moet eigenlijk de ‘Atmosphere’ uitvoering van 96.570 euro nemen en dan eigenlijk ook nog het ‘Innovation’-pakket (dan krijg je ook dat 15 inch display met de meest geavanceerde navigatie etc.) van 7500 euro. En dan moeten er natuurlijk nog 20 inch wielen op, waardoor je dan ook weer verplicht bent luchtvering te nemen teneinde het afrol-comfort nog een beetje draaglijk te houden. Zo ga je dan onvermijdelijk richting de 120.000 euro. Is dat (te) veel geld? Jazeker, maar dat schijnt in dit segment geen ene moer uit te maken. Groot is goed en ‘alles’ moet erop en eraan zitten, maar om nou dat instructieboek van 1000 pagina’s te gaan zitten lezen…

Dus…
Als het dan écht moet (omdat het gezin zich zo lekker veilig en verheven voelt in zo’n super-SUV), neem dan maar een VW Touareg. In een donkere kleur graag, dan lijkt ‘ie wat minder groot.






hi