img-11-new.jpg
020 567 30 90 Onbezorgde mobiliteit 24/7 Contact

DEEL DEZE PAGINA

FacebookTwitterGoogle+EmailPrint

VW Golf 8: niets wat je niet verwacht

Het goede nieuws is, dat er dus tóch weer een nieuwe Golf komt. Komend voorjaar begint de levering reeds. Het ‘slechte’ nieuws is, dat de E-Golf verdwijnt. Wie een volledig elektrische VW wenst, komt bij de ID.3 uit (en moet nog een jaartje geduld hebben). Dat het dan geen Golf, maar een ID.3 wordt, vinden ze bij Volkswagen overigens helemaal niet erg omdat die auto 40% goedkoper is om te bouwen dan de Golf en dus zit het met de Wolfsburgse winstmarges straks ook (wederom) goed. Wie niet zo lang wil wachten en ècht slim is, wacht overigens nog héél even op de presentatie van de nieuwe Skoda Octavia. Die auto staat op hetzelfde (MQB) en hij wordt altijd bijna tegelijkertijd met een nieuwe Golf uitgebracht. De Octavia biedt simpelweg altijd (veel) meer waar voor het geld en gaat er ook heus best wel cool uitzien. Terug naar de Golf. Die ziet er daadwerkelijk übercool uit, dat moet gezegd worden; hij is bijna 4 centimeter lager, met een meer aflopende daklijn en een spitsere C-zuil die voor een dynamischer uiterlijk moet zorgen. De achterkant staat schuiner en het front is omlaag getrokken voor een iets agressievere uitstraling. Missie geslaagd, terwijl het uiteraard onmiskenbaar een Golf blijft. Zoals de Porsche 911 hopelijk ook eeuwig zichz11 zal blijven. De achtste generatie is een bijzonder fraaie auto geworden, met een interieur dat je als een tijdmachine de toekomst in zuigt. He. Le. Maal. Di. Gi. Taal. Al. Tijd. On. Line. Zeer aantrekkelijk vormgegeven bovendien, met mooie materialen. Twee schermen, bediening met tiptoetsen, stem & gebaren; eigenlijk alleen nog klassieke knoppen om de portierruiten mee op- en neer te laten zoemen. In de Skoda Octavia zal het er vermoedelijk een tandje minder modern aan toe gaan, maar oudere jongeren zullen dat juist weer als een voordeel ervaren…

Plug In Hybride
Er zullen 2 geëlektrificeerde varianten komen en dat zijn dan logischerwijs hybriden met een stekker en een 48 Volt boordnet. Diesels (115 pk en 150 pk) met handbakken zullen er ook nog zijn, evenals dikke benzinemotoren. De range gaat voorlopig van een 1.0 liter driecilinder met 95 pk tot de bekende viercilinder met 245 pk. Later volgen de GTD (!), de GTI en de R (met 330 pk!). Geinige gimmick: via een app kunnen maximaal 15 mensen toegang krijgen tot de auto. Lekker hip autodelen dus, waarbij alle persoonlijke instellingen ‘meegenomen’ kunnen worden. Hopelijk kun je voor bepaalde personen het motorvermogen drastisch limiteren.

Dus…
Ze zijn weer goed bezig daar bij Volkswagen (wie had anders verwacht..?) en dat verdient onze oprechte waardering. Op naar de VW-dealer binnenkort en begin 2020 dan goed door de ‘zieltogende’ Duitse auto-industrie een impuls(je) te geven!




hi